• pneumaticke spojko-brzdy

Hydraulické spojky a brzdy

Pneumatické spojky a brzdy jsou zařízení poháněná tlakovým olejem, určená pro přenos točivého momentu v prerušovaných intervalech. Firma Goizper vyrábí celou řadu těchto zařízení. Pro přehlednost je dělíme na:

Stáhněte si katalog hydraulických komponent firmy Goizper v angličtině a španělštině.

Integrované hydraulické spojko-brzdy

Řada 6.2

Jedná se o zařízení, která mají dvojí funkci, tedy funkci brzdy a spojky a to tak, že obě funkce nemohou být současně aktivovány. Na výběr jsou k dispozici různé druhy a velikosti. Rozpětí točivých momentů spojky začíná u 2500 Nm a končí přibližně u 630 000 Nm.

Vyrábí se také ve variantě s progresivním pístem, pro šetrný chod brzdy a spojky, což pomáhá při snižování opotřebení vlivem vibrací, poškozování mechanických částí atp. Uplatnění potom běžně tyto zařízení nachází v aplikacích jako jsou excentrické lisy, nůžky na plech,nůžky na kulatinu, ohraňovací lisy a pod.

Hydraulické spojky a brzdy - oddělené

Podle potřeby konkrétní aplikace lze vybrat z nabídky Goizper zařízení, které spíná tlakovým olejem nebo rozpíná tlakovým olejem.

Řada 6.32

Jedná se o spojky, které přenáší točvý moment pomocí vnitřních a vnějších lamel. Tlak mezi těmito lamelami vzniká za působení tlakového oleje. V následující tabulce lze najít točivé momenty konkrétních velikostí této řady:

Řada 6.11 - spojky

Jedná se podobně jako u série 6.32 o spojky, které přenáší točivý moment při působení tlakového oleje. U této řady lze kromě velikosti volit také počet lamel. V následující tabulce uvádíme točivé momenty při kombinaci velikosti a počtu lamel:

Řada 6.12 - bezpečnostní brzdy

Jedná se o bezpečnostní brzdy, které jsou zabrzděny při nepřítomnosti tlakového oleje. S vpuštěním tlakového oleje brzda odbrzdí. Také se tyto brzdy někdy nazývají negativní brzdy. V následující tabulce uvádíme točivé momenty při kombinaci velikosti a počtu lamel:

Řada 6.42 a 6.42B - bezpečnostní brzdy

Jedná se o bezpečnostní brzdy, které jsou zabrzděny při nepřítomnosti tlakového oleje. S vpuštěním tlakového oleje brzda odbrzdí. Také se tyto brzdy někdy nazývají negativní brzdy. V následující tabulce uvádíme točivé momenty různých velikostí těchto spojko-brzd:

Příslušenství

Pro svůj provoz potřebuje hydraulická spojko-brzda i další zařízení. Některé z těchto zařízení nabízí Goizper jako příslušenství.

Karter na sběr oleje

Pro každou verzi spojko-brzdy Goizper nabízí i sběrač oleje, který zachycuje o odvádí chladící olej vytékající ze spojko-brzdy.

Rotační ventil pro olejové spojko-brzdy

Rotační ventil pro hydraulické spoko-brzdy se vyznačuje tím, že přivádí a odvádí tlakový ovládací olej a také přivádí chladící olej. Procházejí jim tedy oba hydraulické okruhy.

Řídící jednotky hydraulických systémů

Hydraulické agregát je třeba vybavit vhodnou sadou ventilů a tlakovou vyrovnávací nádobou. Tyto jsou obsaženy v tzv. řídící jednotce hydraulických systémů. Řídící hydraulická jednotka neobsahuje řídící bezpečnostní ventil. Je však přizpůsobena k jeho montáži.

Řídící bezpečnostní ventily

Řídící bezpečnostní ventil je speciální elektrohydraulický ventil jenž má 2 vstupní elektrické signály. Ventil svou konstrukcí zaručuje, že sepne pouze v případě, že povel k sepnutí dostane od obou vstupů "současně". Tento ventil je třeba připojit do řídící jednotky hydraulických systémů.

Hydraulické agregáty

Každá hydraulická spojko-brzda potřebuje ke své funkci tlakový olej. K vytvoření tlakového oleje slouží hydraulický agregát.